Copyfy - winner

Hoe jouw website beter verkoopt dan je top salesman!

Ben jij er nog steeds van overtuigd dat je website niet meer is dan een visitekaartje? Sweet dreams my friend. De top sellers van nu halen allemaal stuk voor stuk het leeuwendeel van hun omzet binnen via online communicatie. Nee, niet alleen de webshops. Ook de bedrijven met een website, klein of groot; die luxe sauna, dat hippe restaurant, het beste reisbureau. Terwijl jij droomt van die omzet die jouw advertentie in dat vakblad hopelijk op gaat leveren, vist jouw concurrent voor je neus de vijver leeg met zijn snelle, converterende website. My dear, dear friend: WAKE UP!

 

Een auto van de zaak minder

Enig idee hoeveel het kost om je salesman op de weg te houden? Autootje van de zaak, telefoonkosten, koffiegeld (gniffel). Weleens uitgerekend wat het gekost heeft om die ene klant binnen te halen? En hoeveel er onder de streep over blijft voor die investering die zo hard nodig is? Doen! Ook als jij als eigenaar zelf deze salestaak vervult. Doen!
Ik pleit hier niet voor de afschaffing van jouw verkoper(s), integendeel. Deze mensen zijn belangrijke schakels. Ik bedoel dit; kan je op een efficiëntere manier klanten werven en tegelijkertijd minder uitgeven en meer omzet genereren? Yep. Ab-so-luut.

Wij leven in het digitale tijdperk en dat zal nooit meer veranderen. Onze klanten zijn dankzij internet beter geïnformeerd dan ooit. Ze vergelijken, zijn prijs- en kwaliteitsbewuster. Dus als jij mee wilt blijven doen, dan zal je moeten investeren in online communicatie. En niet je zuurverdiende geld moeten laten verdampen in de tank van de bedrijfsauto.

 

Ahaaaa…

Terug naar die top seller van jou. Hij weet exact de goede snaar te raken met zijn woorden. Het enige wat hij nodig heeft is dat contactmoment. Dus rijdt hij van file naar file en met een beetje mazzel kan hij vier van deze momenten op één dag hebben. Je hebt natuurlijk inmiddels uitgerekend wat zo’n contactmoment kost. Dus stel nou, stel je voor.. als deze man nou die gouden woorden van hem zou kunnen omzetten in tekst! En jouw online marketeer deze strategisch verspreidt op precies die plekken waar jouw klanten zich bevinden. Dan heb je geen vier contactmomenten, maar honderden, dui-zen-den zelfs!! Natuurlijk weet jouw topper precies de juiste woorden te gebruiken, maar hé, schrijven is een vak apart.
Hang on… we zijn er bijna!

 

Copyfy - blog winner

 

Badass copy

Jouw sales kent jouw klanten door en door. Hij spreekt hun taal, hij herkent ze al van ver. Hoe breng je zijn verhaal zo authentiek mogelijk over? Hiervoor heb je een copywriter nodig, a damn good one! Zo iemand als ik! Deze copywriter gaat aan tafel met jouw topper en precies daar, op dat moment ontstaat het: teksten waar jouw klanten van smullen. Die ze lezen. Tot de laatste l-e-t-t-e-r. Deze content wordt op een dusdanige wijze geschreven dat het de klant prikkelt tot actie over te gaan. Bijvoorbeeld door een brochure of offerte aan te vragen. Een badass copywriter weet hoe je dat doet.
Koude acquisitie is het moeilijkste wat er is; laat het aan je copywriter over! Zodra een klant reageert, heeft jouw sales een warme lead en kan hij doelgerichter scoren. #lekker

 

De beste sales raken nooit uitgepraat

Salesmensen houden van praten; het is hun vak. Copywriters houden van schrijven. Beiden grijpen elk moment aan om te communiceren met de klant. De copywriter beperkt zich niet tot de website, maar hangt rond waar de klanten zijn: op social media bijvoorbeeld. Zij blijft in contact met de klanten via nieuwsbrieven, geeft ze ‘trouwe klant kortingen’ en nodigt ze uit voor de komende beurs. Door tijd te investeren in bestaande klanten, creëert zij klantenbinding en zal de omzet per klant stijgen.
Internet heeft zaken doen veranderd. Ja.
Verandering is eng. Ja.
Onbekend maakt onbemind. NEE.
Stap uit je comfortzone! Eis je plek! Plan je succes!

 

Marion Smid
Copyfy

 

PS: Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom!

marion
marion@copyfy.nl
Geen reactie's

Geef een reactie